Generella frågor
Måndag 09.00 – 20.00
Tisdag 09.00 – 20.00
Onsdag 09.00 – 20.00
Torsdag 09.00 – 20.00
Fredag 09.00 – 20.00
Lördag 09.00 – 20.00
Söndag 09.00 – 20.00
Avvikande öppetider hos Nordstan
Julafton 10.00 – 14.00
Juldagen 10.00 – 18.00
Annandag jul 10.00 – 18.00
Nyårsafton 10.00 – 16.00
Nyårsdagen Stängt
Alla våra entréer välkomnar dig.
Ja det går bra att åka permobil och segway i Nordstan om du behöver det på
grund av ditt funktionshinder. Ta med dig ett intyg och kör med varsamhet.
Hos Nordstans Servicecenter på Lilla Klädpressaregatan finns rullstolar för
utlåning mot depositionsavgift.
Vid samtliga toalettfaciliteter finns minst en tillgänglighetsanpassad toalett.
Parkering – det finns 8 parkeringsplatser för funktionshindrade på plan 2 i parkeringshuset. De ligger närmast hissarna.
De allmänna hissarna tar dig mellan de olika våningsplanen. Hissarna är utmärkta på översikts- och informationstavlorna. Det finns också hissar i alla butiker som har två eller flera våningsplan.
Alla våra entréer välkomnar dig.
Vi hänvisar till respektive butik. Undantaget är assistans och ledarhundar.
Det är tillåtet att ta med sig hund in i Nordstan. Det är viktigt att din hund är kopplad.
Ja, det finns på nedre plan i Femman.
I Nordstan finns flera toaletter: Hos Nordstans Servicecenter på Lilla Klädpressaregatan, i Femman på övre plan samt på Åhléns och McDonalds. En del av toaletterna är handikappanpassade och/eller utrustade med skötbord.
Hos oss får du fri surf i en timma. Slå på din wifi och välj nätverket Telia wifi. Följ sedan instruktionerna.
Nordstans Servicecenter är ombud för PostNord.
I Nordstan finns flera bankomater för uttag av kontanter. Bankomater finns på Nordstadstorget och på Postgatan utanför SEB.
Hos Nordstans Servicecenter på Lilla Klädpressaregatan, inne på Åhléns och i Femman finns amning-/familjerum där föräldrar och barn kan varva ner. Här finns skötbord, toalett och mikro.
I Nordstan finns flera toaletter: Hos Nordstans Servicecenter på Lilla Klädpressaregatan, i Femman på övre plan samt på Åhléns och McDonalds. En del av toaletterna är handikappanpassade och/eller utrustade med skötbord.
Parkering
Om företaget betalar dina bilkostnader så kan du registrera ditt företagskort på autopay.io så att avgiften dras direkt från kortet när du har parkerat.
Gå in på ditt konto och ta bort den gamla bilen så att du inte blir debiterad för den i fortsättningen. Byta bilens registreringsnummer kan du göra på autopay.io under ”Fordon”. Autopaysidan kan du även nå via Betala parkering.
Din bil har varit parkerad i P-hus Nordstan utan att parkeringsavgiften har betalats. För att slippa faktureringsavgiften nästa gång kan ni betala i en betalautomat eller inom 48 timmar via Betala parkering. Här går det även att registrera sitt betalkort och då dras parkeringsavgiften automatiskt nästa gång.
Från den 1 september 2020 tar vi inte längre emot kontanter men du kan
betala hemma inom 48 timmar utan att det kostar något extra.
Parkering – det finns 8 parkeringsplatser för funktionshindrade på plan 2 i parkeringshuset. De ligger närmast hissarna.
Dygnet runt
10 minuter
Nej. Gratis söndagsparkering gäller endast veckodagen söndag, januari-november.
Alla fordon som har ett registreringsnummer, inklusive mopeder och
motorcyklar, får betala för parkeringen.
Kontakta vår parkeringsleverantör Parkman så hjälper de dig. Du kan
kontakta dem via mejl till info@parkman.nu eller på telefon 08-734 90 00. Har du ett konto i autopay.io finns alla kvitton där.
Det fungerar på samma sätt som för svenska bilar. Om man inte betalat på något sätt inom 48 timmar skickas en faktura till bilens ägare men det är lättast att betala i en betalautomat.
Det är bara registreringsnumret och ingenting runt omkring som syns på bilden. Vi följer GDPR som säger att man inte behöver tillstånd för
kameraövervakning. Bilderna sparas i 90 dagar i samband med fakturering.
Lättast är att betala i en betalautomat eller via hemsidan inom 48 timmar. Om det inte görs faktureras ägaren av bilen som i sin tur debiterar den som hyrt den.
Presentkort
Vid köp av digitalt presentkort kommer två mejl att skickas ut. Ett mejl levererar ditt digitala presentkort där avsändare är noreply@giftcards.awardit.com. Det andra mejlet levererar kvitto på ditt köp av Nordstans presentkort, där avsändare är support@retain24.com
Har du inte tagit emot ett kvitto, vänligen kontrollera i första hand så att det inte har råkat hamna i din skräppkorg. Saknas fortfarande kvitto, vänligen kontakta: presentkort@nordstan.se så får du hjälp att få ett nytt kvitto.
Saldot på presentkortet står på baksidan av det digitala presentkortet. När du har genomfört ett köp med det digitala presentkortet uppdateras saldot direkt. Har du pengar kvar kommer det aktuella saldot visas på baksidan av ditt digitala presentkort.
Det är enkelt! Du går till den butik där du vill använda presentkortet. Hela summan behöver inte användas i samma butik och kan användas vid flera tillfällen. Visa upp det digitala presentkortet i kassan som du fått via e-post eller sms.
Informationen som finns på baksidan av ditt digitala presentkort är för butikerna och inget som du som innehavare av presentkortet ska hantera/klicka på. Butikspersonal kommer lösa in presentkortet vid betalning. Efter det så är köpet är klart!
Nordstans digitala presentkort levereras via e-post eller SMS och ingen aktivering behövs. Digital leverans sker dygnet runt. Notera: Presentkorten är helt digitala, det innebär att de inte kan fås som ett fysiskt kort.
Viktigt:
Om presentkortet ska ges bort direkt så skriver du mottagarens e-post/telefonnummer i rutan som efterfrågar detta. Skulle det vara så att du vill ge bort presentkortet vid ett senare tillfälle så skriver du istället dina egna kontaktuppgifter så kan du vid önskat tillfälle vidarebefodra det digitala presentkortet till mottagare, vid exempelvis födelsedagar/julafton.
Det är enkelt och smidigt! Du bestämmer själv beloppet på presentkortet och presentkortsmottagaren kan välja hur man vill använda presentkortet i Nordstans anslutna butiker. Mottagaren av presentkortet behöver inte aktivera presentkortet utan visar enkelt upp det digitala presentkortet i kassan. Personalen kommer då lösa in det belopp på presentkortet som motsvarar köpet. Efter det så är köpet klart!
Från och med den 19/12 2024 går det endast att köpa digitala presentkort via Nordstans hemsida: www.nordstan.se/presentkort.
Det går inte längre att köpa fysiska presentkort, om du har ett fysiskt presentkort sedan tidigare gäller detta i två år från inköpsdatum.
Det finns en presentkortsautomat att hämta ut ditt fysiska presentkort i på Lilla Klädpressaregatan i närheten av hissarna till P-huset. Om automaten skulle vara ur funktion eller lång kö, så är du även välkommen att hämta ut ditt kort hos Nordstans Service Center, längst ner på Lilla Klädpressaregatan.
Gå till Nordstans Service Center på Lilla Klädpressaregatan och se om de kan testa att få ut kortet där. Annars är du välkommen att kontakta: presentkort@nordstan.se . Uppge din presentkortskod samt kontaktuppgifter så hör vi av oss så snart vi kan.
Under julhelgen har vi längre svarstid och ber sig ha överseende med detta. Tack för din förståelse!
Nej, det gör det inte. För de presentkort som är köpta online eller på plats i Nordstan innan 18/12 2024 har du sex månader från inköpsdatum på dig att hämta ut det fysiska presentkortet genom att använda koden i presentkortsautomaterna eller hos Nordstans Service Center.
Nej, tyvärr. Vi kan inte förlänga de fysiska presentkort som hämtats ut.
Fram till 18/12 2024 såldes fysiska presentkort - ett vitt och ett rött.
Det vita presentkortet har du kunnat köpa fram till 18/12 2025 och är giltigt två år från inköpsdatum. Det har tidigare även funnit en röd variant av presentkort. Du som har ett rött presentkort kan fortsatt använda detta fram till våren 2025, såvida att utgångsdatum inte passerat.
För att se vilka butiker som presentkorten är giltiga i, läs mer här: Presentkort
Skicka ett mail till presentkort@nordstan.se med följande information:
Kontaktinformation till dig (namn, mailadress, telefonnummer)
Datum för köp
Presentkortsbelopp
De fyra sista siffrorna på betalkortet som användes vid köp
Skicka ett mail till: presentkort@nordstan.se med följande information:
Kontaktinformation till dig: Namn, mailadress och telefonnummer.
En skärmdump som påvisar att pengar har dragit från ditt konto.
Vilken bank du betalat genom
Kontonr + clearingnummer.
Titta på ditt kvitto om det står ”Transaktion avbruten”. Om så är fallet innebär det att inget presentkort har laddats i automaten. I de allra flesta fall så återförs pengarna till ditt konto igen inom ett par vardagar. Vi ber dig därför ha koll på ditt konto och höra av dig till : presentkort@nordstan.se örst efter några dagar om inte pengarna återförts korrekt.